نحوه نگهداری صحیح از ماهی عید
.
تبلیغات
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
www.instagram.com/persianexciter

نحوه نگهداری صحیح از ماهی عید

 

http://www.pix2fun.net/wp-content/uploads/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-1.jpggold fish نحوه نگهداری صحیح از ماهی عید

 

Gold Fish (گلد فیش) به دلیل عواملی چون وحشی بودن ، دارا بودن قابلیت نگهداری در حوضچه یا دریاچه ، عدم نیاز به دمای خاصی برای آب و مقاومت بالا در بین ایرانیان بسیار محبوب شده و با نام ماهی قرمز یا ماهی عید معروف شده اند .

 

نگهداری در تنگ :

اگر شما گلدفیش را در تنگ نگهداری می کنید و هیچ وسیله ای برای تامین اکسیژن از قبیل پمپ ندارید ناچار مجبورید هر روز یا هر دو روز یکبار آب آن را عوض کنید ؛ اما نه به این صورت که آب را بیرون ریخته و تنگ را  زیر شیر آب پر کنید . چون آب شهری دارای مقدار زیادی گاز سمی کلر میباشد پس حداقل ۱۸ ساعت قبل آب را در ظرفی گذاشته تا کلر آن کاملا از بین رود و سپس ماهی را به آن منتقل کنید . برای شستن تنگ هم میتوان از نمک و مسواک استفاده کرد نه از ریکا و اسکاچ !

تذکر : بهتر است در تنگ از وسایل تزئینی استفاده نکرده و در صورت علاقه می توانید چند گیاه طبیعی در آن قرار دهید .

 

چند نکته دیگر :

۱- ماهی ای را بخرید که در میانه ی آب حرکت کند . ( اگر در سطوح پایینی باشد امکان بیمار بودن آن زیاد است و اگر در سطوح بالا شنا کند به این معنی است که در آب آن ماهی اکسیژن کافی وجود ندارد و ممکن است حتی قبل از رسیدن به خانه هم تلف شود . )

۲- اگر حتی یکی ماهی از ماهی های موجود در لگن بیمار بودند ، ماهیتان را از آنجا خریداری نکنید .

۳- در هنگام تعویض آب تنگ هرگز از دست برای گرفتن ماهی ها استفاده نکنید و برای این مورد از یک سبد یا توری نرم استفاده کنید .

۴- در صورتی که ماهی شما بالای آب قرار داشت و روی آب حباب درست کرد نشانه ی اینست که اکسیژن آب کافی نیست و بهتر است آب تعویض شود . ( به همین دلیل در لگن های پر از ماهی معمولاً ماهی ها به سرعت می میرند . )

۵- غذای این ماهی ها را میتوانید از همانجایی که ماهی را خریداری نموده اید دریافت کنید. (این غذا شامل مواد پروتئینی ، چربی و فبیر و … مورد نیاز این ماهی میباشد) که میتوانید روزانه مقدار کمی از این غذا را بر روی آب تنگ ماهی بریزید.

 

نگهداری در آکواریوم :

تغذیه : هرگز برای غذا دادن به آنها از خرده های نان ، بیسکویت و … استفاده نکنید و تنها برای تغذیه ی آن ها از غذاهای زنده یا غذاهای خشک مخصوص آبزیان استفاده کنید . ( همانند لوفاک )

آنها نیاز به دمای خاصی ندارند و در دماهای پایین ( تا ۷ – ۶ درجه سانتیگراد ) هم قادر به زندگی هستند .

توجه : در صورتی که گلد فیش ها در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند ، نیاز به تغذیه نداشته ؛ زیرا به دلیل فعال نبودن معده ی آنها در چنین دماهایی عوامل بیماری و مرگ آنها می شود .

نکته : هر چه دمای آب تانک یا تنگ گلد فیش ها پایین تر باشد ( ۲۰ – ۱۰ درجه سانتیگراد ) به دلیل افزایش اکسیژن محلول در آب ، ماهی ها شاداب تر می باشند .

تانک گلد فیش ها نیازی به تصفیه کن و آب گرمکن نداشته و تنها در شرایط مختلف باید از یک سوم تا کل آب را تعویض کرد .

تذکر : در ابتدا برای ایجاد سیکل ازت ( چرخه نیتروژن ) نیاز به تصفیه کن دارند .

بیماری : چون آنها معمولاً در دماهای پایین نگهداری می شوند ، به سختی بیمار شده و بیماری شایعی در آنها وجود ندارد .

طول عمر : در شرایط معمولی و نگهداری در آکواریوم تا ۱۲ سال و در شرایط طبیعی درون دریاچه تا ۶۰ سال عمر می کنند .

 

تکثیر :

علائم بلوغ : یک گلد فیش معمولاً پس از یک تا دو سال بالغ شده که تا ۷.۵ سانتیمتر طول دارد . هم چنین باله های لگنی و سینه ای گلد فیش های بالغ تقریباً به اندازه بدنشان رشد می کند .

نحوه تکثیر : پس از بلوغ ، نر و ماده را دو تا سه هفته از هم جدا کرده و سپس شبانه در یک تانک قرار دهید تا پس از دو تا سه روز جفتگیری و سپس تخم ریزی کنند .

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Raya
ت : شنبه 17 اسفند 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی